2016. március 24., csütörtök

sasszem 1 hónap után

A héten voltam egyhónapos kontrollon. Úgy tűnik, az átlagnál gyorsabban gyógyul a szemem, a klinikán teljesen elégedettek voltak vele. 

A szokákos szemnyomásméréssel és fénytörési hiba méréssel kezdődött a vizsgálat, majd a látótáblás olvasás után még a doktornő külön belenézett a szemembe. Olvasásnál nagyon durva volt, hogy külön-külön mindkét szememmel el tudtam olvasni az utolsó sorokat is, ergó a látásélességem beállt 125%-ra mindkét szemnél. Felmerül a kérdés, hogyan lehet 100%-nál több? Nekem is utána kellett néznem, és nem tudom, mennyire van ez tényleg így, de azt a választ találtam, hogy azért, mert lézeres műtéttel a szaruhártya felületén minden egyenetlenséget és fénytörési hibát korrigálnak, így a páciens jobban lát, mint egy olyan ember, aki világéletében jól látott. Elvileg a jól látók szaruhártyája nem teljesen egyenletes, lehetnek minimális hibák azon is. Találtam egy ábrát is erről. 

forrás: http://www.glamouronline.hu/geletstilus/hogyan-lehet-a-lataselesseg-125-os-14917
Cáfoljon meg, aki jobban ért hozzá. 

A doktornő megkérdezte, hogy egyébként hogyan látok, mondtam, hogy teljesen tisztán. Úgy vettem ki a szavaiból, hogy nem mindenkinek áll be ilyen tökéletesre egy hónap alatt a látása. Azt mondta, hogy tükörsima a szaruhártyám, és olyan szépen gyógyulok, hogy ráérek legközelebb két hónap múlva menni - talán emlékeztek: arról volt szó, hogy fél évig havi kontrollok lesznek. 

A szemcsepp továbbra is Flucon, de napi öt cseppentésről csökken az adag napi négyre, egy hónap múlva pedig már csak napi hármat kell majd csepegtetnem. Most már mehetek uszodába, szaunázhatok, és ha sportolnék labdajátékot vagy küzdősportolnék, azt is csinálhatnám. Két hete sminkelhetek, a szem környékét azért annyira nem erőltetem. Ja, és végre dörzsölhetem a szemem! Eddig műkönnyet javasoltak helyette arra az esetre, ha késztetést éreznék a szemdörzsölésre. Igazából annyira megszoktam már, hogy nem piszkálom, hogy szerintem továbbra sem fogom.

Amire továbbra is nagyon figyelnem kell, az a rendszeres csepegtetés és a fokozott UV védelem. Ha süt a nap, mindenképpen kötelező az UV-szűrős napszemüveg - az a mondás, hogy ha látszik az árnyékom, akkor félig borult időben is kell hordani. Egyébként nekem ez nem nagy áldozat, amúgy is mindig napszemüveget hordok napsütésben, különben nagyon hunyorognék. Érvényes ez a dolog az UV-lámpára is - így lehet, hogy a Marina and the Diamonds koncertet napszemüvegben toltam végig, és bárhova megyek, minden gyanús fényről azonnal ki kell deríteni, milyen lámpából ered.

Úgy tűnik tehát, hogy minden a legnagyobb rendben van. :) Néha még nyúlok reggel a szemüveg után, de kezdem megszokni, hogy nincs rá szükségem. Életemben nem láttam ilyen jól. ^_^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése