2013. július 19., péntek

Alfa Fesztivál aka Pafe 2 - 1. nap

Már megint olyan mázlista voltam, hogy nyertem egy fesztiválbérletet. Egyébként is terveztem lenézni a várpalotai Alfa Fesztre, de fennállt a veszély, hogy pénzhiány miatt a terv meghiúsul. Szerencsére az évek óta tartó sikerszéria nem ért véget, ismét ingyen élvezhetem egy hazai fesztivál örömeit (plussz az a rengeteg pénz, amit a helyszínen elköltök, szóval annyira mégsincs ingyen a dolog...)

Kisebb logisztikai problémát okozott viszont annak megszervezése, mikor is menjek az említett fesztiválra. Eredetileg egyedül toltam volna végig az egészet, bár ezzel kapcsolatban voltak fenntartásaim, de végülis nem tűnt rossz ötletnek. Végül húgom úgy döntött, becsatlakozik hozzám, de csak péntek-szombatra. Abban egyeztünk meg, hogy a csütörtöki napra kimegyek egyedül, este hazamegyek, ma pedig együtt indulunk vissza, sátorral felszerelkezve.

Az első probléma a lejutás. Bár hihetetlenül gyakoriak a várpalotai buszok Veszprémben, kevés áll meg menetrend szerint a Cseri-erdőnél. Sikerült elcsípnem egyet - bár hozzátenném, hogy a menetrendek.hu szerint az a busz nem áll meg, amelyiket viszont találatként kidobta, nem is arra megy - , és 3 órára már az ismerős benzinkútnál toporogtam.

A korai pafés időket idéző módon a földúton hosszan sétálva találtam meg a bejáratot, ami egyébként nincsen kitáblázva. Igaz, útközben elhaladtam egy kitelepült kajálda mellett, nagyjából egyértelmű volt az útirány, de egy kis táblácska nyilacskával nem ártana. Sikeresen átvettem a belépőmet a tiszteletjegyes ablaknál, bár nekem kellett magamra ügyeskednem, a lányok maguktól nem ajánlották fel, én meg naivan azt hittem, majd a bejáratnál. Hát nem, ott csak biztonságiak álltak. Sebaj, voltam már jegyszedő koncerten, segítettem már legalább 100 embernek felrakni a karszalagot, nem para. Biztonságiak alapvetően jófejek voltak, bár nem értem, miért nem lehet legalább egy fél literes vizet bevinni. Hegyalján nem tetszett, hogy csak vizet vihettem be, üdítőt nem, de itt teljes embargó van: ételt, italt a bejáraton túl nem engednek.

Bejutás után jártam egy kört a színpadok és sátrak közt, abszolút a régi Pafe jutott eszembe róluk. Kicsit viszont megijedtem a fesztiválozók létszámán, alig kóvályogtak bent néhányan, aztán rájöttem, hogy nyitás után 3 órával vagyunk még csak, nincs ok aggodalomra. Körutam után vettem egy korsó Sopronit (csak az van csapolva). Pozitív, hogy itt is repohár van, 200 HUF a betétdíj, viszont maga a sör 400 HUF, amit sokallok. Viszont a pultosok kedvesek voltak.

Sörhöz jutván elfoglaltam az egyetlen szabadon maradt árnyékos padot, és nézelődtem. Nem telt bele sok idő, két lány telepedett le hozzám. Beszélgettünk, budapestiek, egyikük gyakorlott, másikuk kezdő fesztiválozó. Megosztottuk egymással fesztiválos élményeinket, kikérdeztem őket a kempingről, kedvesek és nyitottak voltak. Fél 5kor búcsút intettem nekik, hiszen kezdődött a Soproni Sátorban a Kretens. Talán egy hónapja láttam őket a Toldi moziban az East Punk Memories vetítése után koncertezni, és megtetszett a zenéjük. Szánnivalóan kevesen voltunk ahhoz képest, hogy punk körökben klasszikusnak számítanak. Természetesen kevés lány volt, és én voltam az egyetlen, aki pasi nélkül volt. Kicsit fura, hogy a koncertek 45 percesek, viszont csúszás nincs. A Kozmosz is időben kezdett ugyanezen a helyszínen. Úgy hallom, mostanában ők a menő zenekar balos-liberális körökben. Az mindenesetre biztos, hogy többen voltunk, mint Kretensen, de így is elég kevesen.

Koncert vége után terveztem visszaindulni Veszprémbe, de elkapott a Magashegyi Undergrund dallama, így még maradtam kicsit. Kifelé menet megkérdeztem az infopultosokat, mikor megy fesztiválbusz a városba. Oké, nagyon segítőkészek és kedves az ottani fiúklányok, de nem értem, milyen infóval tudnak szolgálni. Az oké, hogy nem tudják, melyik veszprémi buszok állnak meg a Cseri-erdőnél, de hogy a fesztiválbusz menetrendjét is csak nagyjából tudják belőni 5 perc telefonos keresgélés után, az azért kritikán aluli. Meg nem ártana, ha lenne náluk laptop, azon rengeteg dolognak pikk-pakk utána tudnának nézni. Mindegy, mára már ígértek mindenféle menetrendet, de azt hiszem, nem készítették fel őket rendesen, amiért nem tudom őket hibáztatni. A szervezők itt valamit nagyon elszámoltak.

Rendesek voltak viszont a rendőrök a 8-ason. Mikor látták, hogy a négysávos úton szeretnék átszaladni a buszmegállóba, megállítottak, és egyikük átkísért a túloldalra. Addig állt az út közepén, míg nem jeleztem neki, hogy lesz buszom, nem akarok visszamenni a túloldalra. :) Az utolsó buszt sikerült elcsípnem Veszprém felé, nem is kellett sokat várnom, és egy sráccal is összebarátkoztam, aki szintén Veszprémbe ment vissza.

A szelek városában megvártuk egymást húgommal, megittunk még két sört baráti társaságban, aztán hazajöttünk.

Alapvetően pozitív volt a tegnap, és bebizonyosodott, hogy egyedül is lehet jót fesztiválozni. :) Ma folyt.köv.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése