2015. december 27., vasárnap

London - day 02

Viszonylag sokáig aludtunk, ami nem meglepő, hiszen az előző nap igencsak fárasztó volt a korán keléssel, repüléssel és késői lefekvéssel. Próbáltuk kipihenni magunkat, hogy a városnézésre frissek legyünk.

Vonattal indultunk Wallingtonból, de előtte lőttem pár képet a helyi templomról.  Bájos.

Metróval mentünk az Embankmentre (elképesztő, mennyire kicsik a metrókocsik. Szinte féltem, hogy beverem a fejem.), majd kis séta után értünk a Trafalgar square-re. Nagyon nem tudtam, mire számítsak, de valahogy nagyobbnak képzeltem.

Indokolatlan lócsontváz a tér sarkán, a nyakán masni
Még a metró kijáratánál nekiálltunk tervezni, merre menjünk, mikor odalépett egy kedves turistguideszerű srác, aki a kezünkbe nyomott egy térképet és elirányított minket a helyes irányba, mindezt tök ingyen. Ezt a térképet követtük, amikor tettünk egy sétát a környéken.

St Martin-in-the-fields
 Hamar belebotlottunk egy kis karácsonyi vásárba.

Majestic reindeer

Naplemente.

Igen epic.
A Temze partján folytattuk a sétát. Jó előre kinéztem a Cleopatra's Needle-t, mint kötelezően megnézendő látványosságot. I.e. 1450 körül készítették, és már akkor ezeréves volt, amikor Kleopátra a Caesariumba szállíttatta. Az egyiptomi obeliszk ajándékként érkezett Londonba 1878-ban, bár már 1819 óta várt arra Alexandriában, hogy végre elszállításra kerüljön. A párja New Yorkban van, valamint Párizsban is van egy needle, de annak a párja a mai napig Luxorban áll.

A tű.
A folyóparton sétáltunk tovább, hamar egy vonalba kerültünk a London Eye-jal.

Innen pedig egy köpés az Elizabeth Tower és a Big Ben.

Az Elizabeth Tower személyesen.
Bár már fáradtak voltunk, nagyon bánatos lettem volna, ha a Tower kimarad a túrából, úgyhogy elmetróztunk a Tower Hillig, ahonnan elsétáltunk a Tower Bridge-hez.

Bizonyíték: tényleg ott voltam :D
 A következő állomás a temzeparti séta után a Monument volt, ami 1666-os nagy londoni tűznek állít emléket.

Monument
311 lépcsőfokot kell megmászni a tetejéig. Mi sajnos kihagytuk ezt a lehetőséget, zárva volt már, mire odaértünk, de biztos nagyon pazar a kilátás.

Úgy döntöttünk, ennyi elég lesz egy napra, fáradtak voltunk már és éhesek. Visszamentünk a Victoria station-re, ettünk egy hamburgert, ittunk egy sört, majd megindultunk hazafele. Próbáltunk időben lefeküdni aludni megint, hiszen másnapra befizettünk egy Windsor-Stonehenge-Oxford buszos kirándulásra.