2016. április 16., szombat

szabad vasárnap

Végre, végre a világ egy kis szelete visszaáll a normális kerékvágásba: vasárnap nyílnak a boltok. Egy év szenvedés után ez elég megnyugtató érzés - visszatérnek a vasárnapi nagybevásárlások, nem kell szombaton elrohannom ruhát venni, és ha vasárnap főzöcskézek és valami sos kell, nem kell azt figyelni, elmúlt-e dél, mert zár a kisbolt. Jééééj! 

Borzasztó vicces, ahogyan sokan azonnal elkezdtek nyávogni meg fake nyílt leveleket osztani, merthogy ez azt is jelenti, hogy vasárnap bizony munka van. Tökre nem tudom megérteni ezeket a felháborodott, önsajnáltató hangokat. Nem arról van szó, hogy egy alanyi jogon járó dolgot vettek el tőlük, hanem egy mesterségesen kialakított rendszer szűnik meg végre, aminek hatására a társadalom nagy része fellélegezhet. Őszintén szólva nem nagyon tudom sajnálni azokat a kereskedelmi dolgozókat, akiknek most újra munkába kell állniuk. Cserébe hétköznapon lesz szabadnapjuk (mit nem adnék érte, ha nem kéne szabadnapot kivennem, ha ügyeket kell intéznem), pluszpénzzel jár a hétvégi munka, és egyébként kereskedelemről beszélünk, a jó ég áldjon meg benneteket, a cukrász, a pincér, a fagyiárus ugyanúgy dolgozik, ahogy ti is, aki a kereskedelemben és vendéglátásban keresett munkát, ne csodálkozzék, ha hétvégén is dolgozni kell. Abban meg biztos vagyok, hogy a diákmunkások el fogják lepni a boltokat újra, annyival kevesebb állandós dolgozó lesz bent hétvégén. Btw egy rakás ember dolgozik hétvégente rajtatok kívül. 

Nem akarom oda vinni ezt az eszmefuttatást, hogy ha nekem szar, legyen másnak is, de amikor 6 napot dolgoztam egy héten, mert túlóráztam szombaton, a kutyát nem érdekelte, hogy vasárnap, amikor értelmesen tudtam volna vásárolni, zárva volt minden. Az én életemet totál megkeserítette ez a nyomorék vasárnapi zárvatartás, gyűlöltem. És kikérem magamnak, amikor önzőnek és plázafüggőnek titulálnak emiatt - ezen logika alapján nem pont az lenne az önző, aki a saját kényelmét helyezi előnybe a társadalmi igényekkel szemben? Hagyjuk már.

Szóval elég a rinyából.

1 megjegyzés:

  1. Egyébként azok mondják, hogy "ki lehetett bírni" meg "jaj szegény pénztárosok, az önző emberek miatt dolgozniuk kell", akiket totál nem értint az egész: otthon levő kismamák, kisgyerekesek, nyugdíjasok. Ha az ember nem dolgozik heti 5-6 napot, nyilván meg tudja oldani a bevásárlást bármikor. Aki dolgozik, annak kvára nem mindegy, hogy heti 1 vagy 2 napon tud vásárolni. Én ráadásul heti háromszor 8ig suliban is vagyok, plusz egy edzés meg egy lányos este, és ezzel hétköznap egyáltalán nem tudok boltba menni.

    Én volt, hogy kivettem szabit ügyintézni, de akkor abba az egy napba próbáltam minél több dolgot belesűríteni. Remélem nem gyakran kell ilyet csinálnom.

    VálaszTörlés