2016. július 19., kedd

prága vol. sokadik day 01

Prága az a hely, ahova bármikor el tudnék indulni úgy azonnal. Nem kifejezetten terveztük, hogy idén odautazunk, hiszen tavaly télen voltunk ott utoljára, de mikor kikerültek a Red Bull Air Race első plakátjai, foxszal azonnal tudtuk, hogy azon a hétvégén dobbantanunk kell valahova, azt az állandó zajszennyezést nem bírjuk ki még egyszer. Az első ötlet az volt, hogy borsodba megyünk, de belegondoltam, hogy végülis van még két olyan szabadnapom, amit nem foglaltam már be idén más célra, és mindig is akartam vízibiciklizni a Vltaván, azt pedig nyáron érdemes. Gyorsan megvettem a buszjegyeket (Student Agency for the win), szállást pedig a Strahovon foglaltam.
Sajnos a nagy lelkesedésben nem egyeztettem rendesen Ralival, így már mindent elintéztem, mire kiderült, hogy későig fog dolgozni azokon a napokon, amikor ott leszünk. Azt megbeszéltük, hogy a reggeleket együtt töltjük. 

A reggeli első busszal indultunk. Az út alapból hosszú, de Brno után szinte végig építkezések voltak egészen Prágáig az úton, bekerültünk egy kisebb dugóba, úgyhogy egy óra késéssel értünk a Florenc-re. Eltömegközlekedtünk a Strahovra. Ahogy először beléptem a building 2 első emeletének folyosójára, újra elkapott az a nyomasztó érzés, amit akkor éreztem, amikor 2011-ben megérkeztem a koliba. Sötét folyosó, cellaszerű szobák, idióta zárak és nyikorgó ajtók, brr. Másnapra már megszoktam, de nem csodálom, hogy annak idején annyira menekülni próbáltunk Ralival onnan. 

Kis csendespihenő után megvacsoráztunk a building 8 pubjában, majd nekiindultunk egy esti sétának. Hideg volt, kifejezetten hideg. Hosszúnadrág és pulcsi volt rajtam, mégis fáztam. Július közepe van, az isten szerelmére! A kis siklóval/lanovkával lementünk az Újezdre, onnan pedig a Moldva partján tett séta után átkeltünk a túlpartra, ittunk egy sört az óváros téren, megnéztük a random tűzijátékot, átsétáltunk a Károly hídon, majd vissza az Újezdre, lanovkával pedig a szállásra. Későn értünk haza, igyekeztünk is hamar aludni, hogy kipihentek legyünk az első teljes prágai napunkon. 

A vár és a Károly híd
A Týn előtti Boldogasszony templom

Éjszakai látkép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése