2016. szeptember 3., szombat

majdnem véradás

Meh. Nagyon készültem a mai retro véradásra, ahol sörrel és virslivel jutalmazták a sikeres véradást, plusz söröskorsót és sörnyitót is adtak. Mármint annak, aki adhatott vért. Jelen esetben nekem nem. 

Hosszú sor kanyargott az adatfelvételes sátor előtt, de meglepően gyorsan haladtunk. Adatok felvéve, kérdőív kitöltve, kövezkező állomás a labor. És én itt véreztem el. (haha). Annyira beleéltem magam, hogy a húgommal együtt adunk  megint vért, hogy majdnem elsírtam magam, amikor közölték, hogy ajjaj, alacsony a hemoglobinszint, így nem adhatok vért, és egyébként szedjek vasat. Beikszelték, hogy nem adhat vért, aláíratták, aztán szevasz. Ilyen csalódott rég voltam. Húgom átment a rostán, végigmentem vele a további állomásokon, megvártam, míg leveszik a vért tőle, igazi hős volt, büszke vagyok rá nagyon! ^_^

Közben azon pörögtem, hogy ez most miért történik velem. Tinikoromban vashiányos voltam, de azóta nem volt ilyen problémám, és nagyon nem hiányzik, hogy megint vastablettát kelljen szednem. Végül húgom vezetett rá a valószínű okra, amire elsőre nem gondoltam: menstruáció. Óhogyaza. Kicsit utánaolvastam, és igen, tök jellemző, hogy a hemoglobinszint menstruáció alatt/közvetlenül utána túl alacsony a véradáshoz. Ja és egyébként se szabad menzesz alatt vért adni. [Bár erről eltérő információkat olvastam, van, aki simán szokott úgy adni és semmi baja.] A legviccesebb, hogy ha utánaolvasol, értesülsz róla, hogy nem érdemes próbálkozni, de a helyszínen nem hívják fel semmilyen módon rá a figyelmedet. Az egészségügyi kérdőíven, ha nem is konkrét kérdésként, de egy mondatban érdemes lenne feltüntetni, hogy amúgy kizáró ok. A labornál se utaltak rá, magamtól kellett kitalálnom, hogy igen, lehet, hogy még nem állt vissza a HGB szintem. Persze igen, józan paraszti ész meg logikus, de mivel soha senki nem mondta el ezeket, viszont egy rakás más dolgot meg igen, nem gondoltam, hogy van jelentősége. Naivan azt hittem, hogy a fontos dolgokat már elmondták. 

Ilyenkor érzem totál igazságtalannak, hogy nőként ilyenekkel kell szenvednem, külön oda kell figyelni minden hülyeségre. Hiába sportolok, igyekszem egészségesen enni, mégis előfordulhat, hogy nem tudok vért adni. Egyértelműen túlkapom ezt az egészet, de annyira szar kedvem lett, hogy még mindig nem múlt el. Nagyon szerettem volna ma vért adni, és dühít, hogy nem tudtam semmit tenni érte, a számokat egyszerűen nem tudom megváltoztatni. 

Kinéztem már másik opciókat jövő hétre, újra fogok próbálkozni. Aztán ha akkor is elhajtanak, akkor tényleg valami gáz van velem és vasat kell szednem, de kétlem.

2 megjegyzés:

  1. jaj ez nagyon szar, múltkor én is bőgtem fél órát, amikor elhajtottak sokadszor is. :( rohadt frusztráló, amikor közben meg igyekszünk egészségesen élni.

    VálaszTörlés
  2. Ja, ráadásul a héten elmentem egy másik véradásra, ahol totál hülyének néztek. Kiderült ugyanis, hogy ha egyszer valamiért nem adhattál vért, akkor három hónapig tiltólistán vagy. Nekem ezt elfelejtették elújságolni a retro véradáson, úgyhogy néztek rám hülyén a héten, hogy pár nap után mégis mit gondoltam. :/ Ezért kicsit mérges vagyok, szólhattak volna.

    VálaszTörlés