2019. október 27., vasárnap

János-hegy - Hárshegy - Hűvösvölgy séta

Ezen az őszön sokáig kitartott a vénasszonyok nyara. Mi is kihasználtuk a szép időt múlt hétvégén foxszal, nem ártott egy kicsit kiszakadni a KÖMT szervezéséből. Nem terveztünk semmi komolyat, libegővel akartunk felmenni a János-hegyre, onnan pedig a Hárshegyeken át Hűvösvölgybe, ahol Náncsi néni vendéglőjében zártuk a napot.

A Zugligeti Libegő épülete előtt hosszú sor állt, amikor megérkeztünk. A vártnál lassabban jutottunk előre, de nem idegeskedtünk, ráértünk. Bő fél óra volt, mire a sor végéről a libegő kabinjába kerültünk. Az utazás 10 percig tarthatott, lentről felfelé nem annyira izgalmas a látvány, de néha hátrafordulva leskelődtünk a város felé. Odafent a kiszállás előtt tábla figyelmeztetett, hogy fotó készül rólunk, amit kinyomtatva meg lehet venni. Nem sikerült túl jóra, de még elfogadható lett, kicsengettük a 600 Ft-ot érte. Fent a sor a lenti sokszorosa volt; biztos voltam benne, hogy aki a végén áll, egy órán belül biztosan nem jut el a libegőhöz.
Libegés
Felsétáltunk az Erzsébet-kilátóhoz. Elképesztően sok ember volt a libegő és a kilátó között, zavaróan sok, de így jár az, aki vasárnap délután megy a János-hegyre.
Erzsébet-kilátó
A legfelső szintre a zászlóhoz nem passzíroztuk fel magunkat, állandóan tömve volt. Eggyel lejjebb is ugyanaz volt a kilátás. :D
A dombok
Vicces, hogy régen a várost néztem ámulva, kerestem az ismerős épületeket, most inkább a dombok és erdők érdekeltek jobban, kerestem az ismerős hegyeket.
És Budapest
Ahogy elindultunk a piros jelzésen a Szépjuhászné felé, azonnal elcsendesült minden, és alig találkoztunk emberekkel. Úgy látszik, a többség tényleg a libegő-kilátó-libegő vonalon mozgott.
Sárgulás
Az erdő kezd színesedni, bár az időjárás nyárias volt.
Már a sárga úton
A Szépjuhásznétól felmásztunk a Nagy-Hárshegy kilátójához.
Kilátás a Nagy-Hársról
A Kis-Hárshegy kilátóját kihagytuk, egy napra két kilátó elégnek bizonyult. Innen már csak le kellett csorogni Hűvösvölgybe.
Ismeretlen katona sírja
Elsétáltunk az ismeretlen katona sírja előtt, és nemsokára feltűnt a gyermekvasút hűvösvölgyi megállója. Innen még kb. 1 km az étterem, ahol annyira jó idő volt még este is, hogy az udvaron ültünk le.
fox és a limonádé <3
Nem volt egy nagy túra, de napsütéses őszi sétának nagyon jó volt. Kiszellőztettük a fejünket, mozogtunk, kellemes délután volt.