2019. október 5., szombat

Panorámafutás Szob, 7 km

Szeptember 19-én tartották a Panorámafutás Szob futóversenyt, amire viszonylag hirtelen felindulásból jelentkeztem mondván, hogy úgyis rég voltam versenyen. Egyáltalán nem bántam meg. Tudtam, hogy a Panorámafutás csak jó lehet, nem egy versenyükön voltam már a Dunakanyarban, és eddig mindegyiken nagyon jól éreztem magam. Egyedül a magas nevezési ár miatt vacilláltam kicsit, de úgy voltam vele, hogy a Duna mentén futni Szob és Zebegény között megéri. Beneveztem a 7 km-es távra. 

A verseny előtt voltam a Városligetben futni egy heteskét, hogy tudjam, mire számítsak majd a versenyen. Nem volt különösen megerőltető, simán lefutottam. Innentől nem is nagyon izgultam. 

Egy nappal korábban a Dunakanyarba érkeztünk; az egész hétvégét Zebegényben töltöttük. A mesés szállásunkról egy másik bejegyzésben írok majd, spoilernek annyit, hogy gyönyörű volt a kilátásunk, és első este csak ültünk a teraszon és gyönyörködtünk benne. Korán mentem aludni, a verseny miatt időben fel kellett kelnem szombaton. Reggel lesétáltam a hegyről a vasútállomásra, már az is szépséges volt, a panoráma felébresztett.
A Börzsöny

Úton a vonathoz
Nem akartam beöltözni, trikó+rövidnadrág kombóban mentem. Pulcsit vettem magamra, de kicsit még hűvös volt reggel, a vonatra várakozó futótársaim meg is jegyezték, hogy jól bírom a hideget. A vonat 5 perc alatt átvitt Szobra, onnan már csak meg kellett találni a versenyközpontot. Követtem a tömeget, meg nagyjából emlékeztem az útvonalra a 2017-es Éjszakai Panorámafutásról. Felvettem a rajtcsomagot, amiben egy tök cuki körsálat is találtam. Nagyon megörültem neki, mert szép és igényes darab. Olvastam a facebook eseménynél, hogy kapunk ilyet, de elfelejtettem, úgyhogy igazi meglepetés volt.

Beálltam a pisisorba, kígyózott rendesen, de hamar végeztem. Lesétáltam a Dunapartra, nem sok idő volt már a rajtig. Melegítgettem, beálltam a sok hosszúnadrágos, hosszúujjú felsős emberke közé, és vártam a rajtot. 9:30-kor elindultunk. Direkt nem álltam be túlságosan előre, nem terveztem PB-t futni, csak élvezni akartam a futást és a tájat, de közben azért át is akartam mozgatni a testem. Figyeltem, hogy az elején ne fussak túl gyorsan, ami nem volt nehéz, mert nagyon összetorlódott a mezőny. Az első km után már túlzásnak éreztem a tötymörgést, magamhoz mérten gyorsítottam, és egészen meglepett, hogy nem esett nehezemre ezt a gyorsabb tempót tartani. Kerülgettem az embereket, előztem emelkedőn és lejtőn, nem álltam meg. Figyeltem az okosórát, az első km óta végig 7 perc/km alatt voltam, sokszor 6:30 körül, általában 6:45-nél.

Nem futottunk el teljesen Zebegényig, a település előtt nem sokkal volt a fordító. Ott kicsit megzuhant a lelkesedésem, úgy éreztem, sosem érem el a fordítópontot. Utána jött a frissítés, ittam egy pohár vizet, betoltam egy szőlőcukrot, és futás tovább. Addig suhantam, de a frissítés után azt éreztem, hogy az eddig könnyen mozduló testem elnehezült, nagyobb energia kellett a mozgásban maradáshoz. Valószínűleg elfáradtam, eddig bírtam kényelmesen ezt a sebességet, de nem akartam feladni és 7 perces km-eket futni. Eldöntöttem, hogy én ez így fogom végigcsinálni, ha fáj, hát fájjon, nincs már sok hátra.

Futás közben néha hallottam emberektől, hogy melegük van, és áldottam az eszemet, hogy nekem ezzel nem volt problémám. Nincs is rosszabb, mint úgy futni, hogy tapad az emberre a ruha.

Az utolsó km-en is tudtam előzni és gyorsítani. A célba nagyon boldogan értem be. Most először futottam okosórával, és nagyon sokat segített abban, hogy tartani tudjam a tempót. Eddig futottam bele a nagyvilágba, fogalmam se volt, hogy gyorsan vagy lassan, most végre futás közben is tudtam követni a saját sebességemet. Nem is tudom, hogyan tudtam okosóra nélkül meglenni eddig.
Éremke
Megkaptam az érmet, kaptam egy alkoholmentes sört és vizet, vettem a kirakott almából, és leültem a parton pihenni. Nagyon jó futás volt, elégedett voltam/vagyok magammal. 48 perc 49 mp alatt futottam le a 7 km-t (az okosóra szerint már 48 percnél megvolt a 7 km, nem tudom, kinek van igaza). 285 indulóból a 188. lettem, a nőknél 218-ból a 139. Az órám szerint átlag 6:50 perc/km-eket futottam, a verseny mérése alapján 6:59-eket, ebben a kérdésben jobban szeretnék hinni az órámnak. :D 7 perc alatt voltam, ez a lényeg.
Beértem (forrás: https://www.facebook.com/pg/panoramafutas/photos/?tab=album&album_id=1172968949560656)
A verseny után visszavonatoztam Zebegénybe, ahol már foxszal töltöttem a napot. Annyira imádom a Dunakanyart, és annyira szeretek ott futni! <3 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése