2020. január 14., kedd

5. Zúzmara Félmaraton és Futófesztivál, 5 km

Jópár évet kihagytam ezen a versenyen, 2017-ben voltam először és utoljára Zúzmarán. 10 km-re neveztem, de a héten rájöttem, hogy ez megint a táv tiszteletben nem tartása lenne, hiszen egyáltalán nem készültem fel rá. Nem akartam utolsók között bevánszorogni egy olyan távon, amit csak kivagyiságból vállalok be, úgyhogy átneveztem a kisebb távra, 5 km-re. Egyáltalán nem bántam meg, ezt magabiztosan tudtam teljesíteni. 
Urbánus hajnal
Arra viszont nem számítottam, hogy mennyire korán kell kelni. A 10 km-es verseny 14:00-kor indult, és csak az átnevezést visszaigazoló levelet olvasva szembesültem azzal, hogy az 5 km bizony január 12-én reggel 9-kor rajtol. Nem repestem e hírtől, de legalább futás után az egész napom szabad maradt. 8-ra értem a Hungexpón található versenyközpontba - a Kerepesi úttól még jó sokat kellett sétálni, bemelegítésnek sem volt utolsó, és a napfelkeltét is láttam. Hideg volt, látszott a leheletem, úgyhogy siettem is befelé az épületbe. Hamar megkaptam a rajtcsomagot, átöltöztem, leadtam a hátizsákom, mosdókör, és még így is volt 25 percem a rajtig. 

Szakaszos rajt volt, a harmadik hullámmal jutottam ki a csarnokból. Már sütött a Nap, de még csípős hideg volt. Három éve a latyakkal és vízzel gyűlt meg a bajom, most szerencsére sár se volt, minden keményre fagyott,. Ahol jég volt, azt is ki lehetett kerülni könnyen. Az első 3,5 km-t nagyon élveztem, a saját tempómban lendületesen futottam, előzgettem. Rövidebb versenyeken lehet jobban járnék, ha előrébb állnék a rajtzónában, mert rengeteg embert kellett kerülgetnem. Volt, aki már 500 m után sétálni kezdett, amit nagyon furcsállok. Hacsak nem egy rosszabb lépés, gyomorfájdalom stb. vagy sérülés miatt kénytelen valaki már az elején sétálni, akkor nem teljesen értem, hogyan gondolja teljesíteni a táv többi részét.  

Már csak 1,5 km volt hátra, amikor kicsit elfogyott a szufla. Már csak azokat előztem meg, akik sétáltak, kicsit belassultam. Tudtam, hogy már nincs sok hátra, úgyhogy futottam tovább. Befordultunk az épület elé, onnan már csak pár méter volt a cél. 35 perc 59 mp alatt teljesítettem az 5 km-t. Megint nem futottam két hónapja, ahhoz képest teljesen oké vagyok ezzel az eredménnyel.
Cuki érem
A szervezés szokásos BSI-s, flottul ment minden. Egy dolog nem volt túl szerencsés, az 5 és 10 km-es versenyzők ruhatára egy másik épületben volt. Nem kellett sokat sétálni, de nem esett jól futás után még kiizzadva, de a melegről kisétálni a hidegbe. Ezt leszámítva szuper volt minden. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése