2020. január 24., péntek

2019 összegzés

Nem nagyon volt az elmúlt években olyan évösszegzőm, ami arról szólt volna, hogy mennyire rossz évem volt; néha már félek is, hogy túl régóta van nyugalom és békesség az életemben, és ennek meglesz még a böjtje, mert ez nem tarthat örökké. Közben igazán mégse hiszem el (teljesen), inkább csak babona szintjén. Inkább abban hiszek, hogy azért jó minden, mert dolgoztam/ok rajta és teszek érte. Történtek persze rossz dolgok is, januárban betörtek hozzánk, de nagyon olcsón megúsztuk, és a legnagyobb értékünknek, Bumbikának semmi baja nem esett, hálistenne - de ezt leszámítva nagy tragédia nem történt.

Megnéztem a 2018-as posztomat és az abban leírt terveimet. Ezek nagy része megvalósult, bár nem minden.

Utazni
Hát ez pipa. Januárban a TolkienConon jártunk Prágában, ahol Ralival is találkoztunk. Februárban Ciprusra utaztunk egy hosszú hétvégére, márciusban Kristy Mitchell kiállítását néztük meg Stockholmban. Márciusban Németországban voltunk Minccel. Ezután kis szünet, majd június végén Lettországba repültünk, majd Észtországban bicikliztünk és részt vettünk a dalos ünnepen Tallinnban, onnan Helsinkin keresztül jöttünk haza. Novemberben Bécsben voltam konferencián, majd Marinát hallgattuk meg Athénban, a hónap végén pedig kishúggal kalandoztam Salzburgban. Az év utolsó útja Olaszországban volt, Milánó és a Comói-tó környéke. A fentiek közül Ciprus és Görögország volt olyan ország, ahol még nem jártam, Lettország határeset, mert korábban átutaztam már Rigán.

Szakmailag fejlődni
Ez is megtörtént, szerintem sokat tanultam a jelenlegi projektemen a tesztelésről. Letettem az ISTQB vizsgát, és idén januártól már nem junior, hanem professional software tester vagyok.

Tudni észtül
Elkezdtem a keeleklikket újra, ami egy online észt tanfolyam, ezzel haladgattam, bár nem olyan gyorsan, mint terveztem. Szeptembertől az Észt Intézet észt kurzusára járok hetente, ami nagyon sokat segít, ráadásul az egyetemi észttanárom tartja. Ezzel még lesz munka bőven. Közben németre is járok a cégnél, néha nem egyszerű egyszerre két nyelvet tanulni.

Jogsit szerezni
Elkezdtem! A KRESZ vizsga már megvan, vezetni is járok, az első forgalmit elbuktam, de az lett volna a csoda, ha nem. Február elején megyek újra, idén már biztosan sikerülni fog. Egy elsősegély tanfolyam és vizsga is hátravan még.

Edzeni és újra futni
Részben. Inkább mondjuk úgy, hogy edzegettem és futogattam, túrára is sokkal kevesebbszer jutottam el. Főleg az év végét lazsáltam el. Idén komolyabban akarom venni.  
Kapcsolatokat építeni
Ez nagyon szépen elsikkadt. Illetve úgy érzem, sikerült néhány felszínesebb kapcsolatot picit mélyíteni, de nem igazán feküdtem rá erre a témára. 

Gyertyaöntést kitanulni
Ez sem igazán valósult meg. El is felejtettem sokszor, de az alapanyag rendelését is mindig halogattam, és nagyon kevés leírást találtam róla, szakmait egyáltalán nem.Kerestem pedig tanfolyamot is, de semmit nem találtam.

A blogot egy szinttel komolyabbra emelni  
Időhiány miatt ez elmaradt, de tervben van. 

Sokat cicázni.
Megtörtént! ^_^

Jól érezni magam. 
Ez is pipa. :)  

Ami nem várt esemény volt 2019-ben, az egészséggel kapcsolatos. Mindig is tudtam, hogy vashiányos vagyok, de egy rutin laborvizsgálatnál kiderült, hogy szinte üresek a vasraktáraim, azonnal után kell tölteni. További vizsgálatok jöttek, és kiderült, hogy autoimmun pajzsmirigy alulműködésem van. Év végén egy újabb, immár célzott labor eredményeképpen kiderült, hogy kb. biztos, hogy lisztérzékeny vagyok, és valószínűleg az összes többi bajnak is ez lehet az okozója. Hivatalos diagnózis még nincs, néhány vizsgálat még hátravan, de valószínűleg életem végéig búcsút mondhatok a gluténnak. Nem lesz egyszerű, de azért megoldható. A sör az egyetlen, amit nagyon sajnálok, de létezik már gluténmentes sör, és talán amúgy sem ártana nem nagyon innom. 

Az MTT-ben nagyjából maradtam a szokott feladataimnál, infopultoztam Tolkien Napon, csináltuk a Lassit. A KÖMT volt nagyobb falat, életem első igazi vezetőszervezése nem pont úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Azt megtanultam, hogy ez nem nekem való. Nagyon szívesen dolgozol mások alá, de hogy minden felelősség az enyém legyen - még ha egy másik vezetőszervezővel megosztva is-, na az nekem túl sok.

2020 egy nagyon izgalmas év lesz, szakmailag és utazás szempontjából is. Ősszel 2 hónapot töltök majd a cég vietnámi irodájában a céges "Erasmus" keretében, és egy hónapot még utazgatással tervezek tölteni Ázsiában. Még az is lehet, hogy Svájcban is el kell töltenem munka miatt pár hónapot, de ez még egyáltalán nem biztos. Az ázsiai út miatt az esküvősdi biztosan halasztódik, akkorra terveztük volna pont, amikor ott leszek. Ja igen, a nyárom megkértem fox kezét, és nem mondott nemet. :)
És hogy mik a terveim 2020-ra?
  • Bejárni Vietnám környékét.
  • Folytatni a dolgokat 2019-ből: észtül és németül tanulni.
  • Jogsit befejezni.
  • Programozásra újra ráfeküdni.
  • Sport: futni, rudazni, túrázni, edzőterembe eljárni.
  • Írni: nem csak blogot, novellákat is. Elvileg van hozzá tehetségem, nem akarom elvesztegetni.
  • Megtanulni rendesen fotózni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése