2016. október 6., csütörtök

7. kerületi Futó- és Gyaloglónap, 2016 szeptember 24

A 7. kerületi futónapról a futanet.hu-n olvastam először. Jó hamar beneveztem. Szimpi volt, hogy olcsó a nevezési díj (1200 HUF), a Városligetben tartják, és elsőre látszott, hogy nem egy tömegrendezvényről van szó.

Biciklivel érkeztem, és pont akkor futották az 1500m-es távot, mikor odaértem. Felvettem a rajtcsomagot – semmi extra, egy póló meg egy BSI-s Spuri magazin - , átöltöztem, azaz átöltöztünk, mert Minc is ott volt már, aztán elmentünk vizet keresni. Előző este Vad Fruttik koncert volt a Parkban, utána Suttyódiszkó (amit annyira nem élveztem, mert kicsit még beteg voltam), későn értünk haza, és nem is ittam elég vizet még aznap. Még jó, hogy este fél 6-kor volt az 5km-es táv rajtja.

Találtunk vizet, felállítottak egy ivó- és kézmosóhelyet, de olyan klóros volt a víz, hogy nem erőltettem nagyon az ivást. Leültünk kicsit a Királydombra, készültünk lélekben a versenyre. Hamarosan kezdődött a bemelegítés. Tényleg nem voltunk sokan, úgyhogy bár kevés idő volt a rajtig, simán el tudtam menni mosdóba, ami egy nagyobb rendezvényen kb. lehetetlen. Az idő is kellemes volt, 20 fok körüli, ami futáshoz egészen ideális. 17.30-kor rendben elrajtoltunk, hogy a ligetben cikázva lefussunk 5007 m-t. (7. Kerületi futónap, érted, akkor már legyen 7 a táv vége.)

Olyan gyors rajtot toltam, hogy csak néztem. Egyenletes, de magamhoz képes gyors tempóval haladtam, embereket előzgettem, és még élveztem is. Az Endomondo az első km-emre 6 perc 42mp-es időt mért, a második 6:36(!), a harmadik 6:39. Azért nem nagyon szoktam olyan csinálni, hogy 3 km-en át ennyire egyenletesen és gyorsan (mondom, magamhoz képest) futok, ráadásul a másodikat gyorsabban, mint az első km-t. :O Megtáltosodtam, vazze! :D

A negyedik km-emre kicsit lassultam, ott már kezdtem fáradni, 7:12-t futottam, a végén ezt feljavítottam 7:05-re. A 4. km-nél tényleg mantráznom kellett magamnak, hogy nemsokára vége, beérek és milyen jó lesz, ez kicsit átlendített a fáradtságon. Meg motivált, hogy jobban fussak, mint az 5vös 5km-en. Már akkor tudtam, hogy ez nem lesz meg, amikor a célt megpillantottam: túl sokat mutatott a bruttó időt számoló kijelző. Végül a chipes időmérés szerint 33perc 54mp alatt teljesítettem a távot, ami 42 mp-vel rosszabb, mint az eddigi rekord. Jó, itt kemény 7m-el hosszabb volt a táv, de nem hiszem, hogy az annyit számítana. :D Arról nem látok értelmes eredményt, hogy összesítettben hányadik lettem, nők 244-en indultak, abból 183. vagyok, de férfi+női vegyes összesítés nincs, amit azért sajnálok. Azt viszont látom az eredménylistán, hogy több mint 12 perccel hamarabb beértem, mint az utolsó célbaérő, ami nagy öröm, mert emlékszem, hogyan menekültem Vivicittán a záróbusz elől, és jó érzés, hogy végre nem én vagyok a sereghajtók egyike.

Érem nem volt, a befutócsomagban alma és csoki volt, a csokit be is toltam azonnal. Volt viszont befutó fotó, amin konkrétan úgy nézek ki, mint egy hörcsög. :D Nagyon megtoltam ezt a versenyt, nem volt már erőm a végén a kamerába vigyorogni. Kis pihi után összeszedtük magunkat, aztán megindultunk haza. Jól esett hazabringázni, de kicsit azért fáztam. Otthon más dolgom nem volt, mint kényelmesen elterülni az ágyon és kipihenni a fáradalmakat.

Bár a pár nappal korábbi rekordomat nem tudtam megdönteni, saját magam is megleptem, hogy képes vagyok több km-en keresztül ilyen gyorsan futni úgy, hogy nem érzem megterhelőnek. Azt hiszem, ebben fejlődni fogok még, de azt látszik, hogy most már talán nem a 40 perces 5K-k lesznek a normák, és szép lassan közeledek a 30perchez. Jó kis verseny volt, én jól éreztem magam, az eredményemre meg elég büszke vagyok. 
Ez a fej :D :D :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése