2018. január 17., szerda

Kószák a Bükkben 4. nap

Az utolsó napon reggeli után lekocsikáztunk Újmassára, hogy ott szálljunk fel a lillafüredi kisvasútra. Volt még idő a vonatra, úgyhogy elindultam megkeresni a geoládát, amit a geocaching applikáció jelzett. Fox segítségével meg is lett. Ez volt az első geoláda, amit találtam. ^_^
Vízesés Lillafürednél
Lillafüreden a libegő felé vettük az irányt. Itt a társaság kettészakadt: volt, aki tériszony okán nem vállalta be a libegést, így páran gyalog indultak a Fehérkőre.  
Libegő bejárat
A libegő viszonylag új dolog, 2015-ben adták át. Olyan komoly ráadásul, hogy még biciklit is lehet szállítani vele. Mikor utoljára Lillafüreden voltam egy napot még 2011-ben, akkor még nyoma se volt. 
Libegés
Az út egészen hosszú volt, legalább 20 percet töltüttünk a magasan. Néha tényleg nagyon magasan voltunk, és nehéz volt nem azon gondolkodni, hogy a drótkötél vajon mennyire strapabíró és ugye nem most fog leszakadni. 
Körbevesznek a dombok
Arra viszonyt tényleg nem számítottam, hogy fent büfét találunk majd, ahol rétest és jégkrémet fogunk venni. Legjobb ebéd! 
Megtépázott fenyves.
A rögtönzött ebéd után elindultunk a szikla felé. Útközbenitt is láttuk a pusztítás nyomait a fákon.
Áldás!

Volt, aki komolyan vette a spritualitást, és nem bírta ki, hogy ne írjon rá rovásírással egy közeli forrás táblájára. 
Erdei direktmarketing - a közeli turistaház reklámja
A Fehérkőig kilátópontjáig keskeny ösvényen jutottunk el. 
Fehérkő
A kilátásról szerintem nem kell sokat mesélnem. Lefelé egy meredek úton jutottunk vissza Lillafüredre. Ezután már nem volt más teendőnk, mint visszavonatozni Miskolcra, onnan pedig Budapestre. 

Mozgalmas négy nap volt. Olyan szép helyeken jártunk, hogy huh, teljesen feltöltődtem. Remélem idén is lesz részünk hasonlóban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése