2019. április 15., hétfő

34. Vivicitta futás, 2.4 km

Eredetileg a tavalyi kombót tervezveztem lefutni az idei Vivicittán: 2.4 km húggal, majd a 7 km-es Midicitta egyedül. Aztán kiderült, hogy pont aznap tart Nóri húsvéti kézműveskedést, oda is időben meg akartam érkezni, és amúgy se futottam még idén 7 km-t, azt meg nem akartam, hogy megint a záróbusz elől meneküljek, úgyhogy a hosszabb futamot visszamondtam. 

Az elmúlt hetekben kijártunk húggal  a Margitszigetre, egy 5 km-es kört szoktunk futni, így a 2.4 km-es táv kényelmesen teljesíthető kihívásnak tűnt. Rajt előtt megbeszéltük, hogy próbálunk 15 percen belül beérni. Mivel ezen a távon chipes mérés nincs, nagyon kellett figyelnünk a kijelzőt, hogy pontosan ki tudjuk számolni az időnket. Rajtnál nagyjából a mezőny elején voltunk, nem akartuk a sétálókat kerülgetni. 

12:45-kor rajtoltunk. Húg megnyomta az elejét, én nem akartam megint elfutni, tavaly szégyenszemre belesétáltam emiatt. Egyenletes tempóban futottam, és boldogan konstatáltam, hogy nem igazán fáradok, tudom tartani az iramot. Húgot végig láttam magam előtt, de nem gyorsítottam, hogy beérjem. Sokan lehagytak, de én is sokakat előztem, ez kiegyenlített volt. Az első km után húg is észrevett, én beértem, nagyjából együtt futottunk. 

Gyorsan érkezett a két km-es tábla, aztán egy kanyar, és már a célegyenesben jártunk. A kanyar után látszott a kijelző a célban, sasoltam nagyon, és láttam, hogy az abszolút idő nincs még  15 perc. A rajt pillanata után 20 mp-vel haladtunk át a rajtvonalon, 15 perc 20 mp-ig be kellett érnünk, hogy ne legyen több 15 percnél a teljesítés. Nem szoktam, de most spuriztam, mint állat, a végét (magamhoz képest) keményen megnyomtam, és meglett! Pár másodperccel azelőtt értem be, hogy letelt volna a 15 perc. 
Ez a mosolygás dolog még nem ment - és igen, levágattam a hajam
Azon kicsit röhögnöm kell, hogy kaptunk érmet, eddig az ilyen kicsi távért nem járt, és nem is érzem túlságosan megérdemeltnek. Mármint a saját teljesítményemmel elégedett vagyok, de ilyen pici távra szerintem nem kéne, hogy érem járjon, ha valaki végig sétál, akkor is teljesíteni tudja. 

Átlagban 6 perc 15 mp/km-es tempót futottunk, ami wow, én 7 perc/km-mel már okésnak szoktam értékelni a "futásomat". Ha így futnék máskor is, akkor meglenne az 5K fél óra alatt. Idén még lesz egy pár verseny, lesz lehetőség kipróbálni magam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése