2018. március 9., péntek

Bergen, Norvégia - day 0. Megérkezés

Szintén egy wizzaires akció keretében sikerült viszonylag olcsón repülőjegyet vennünk Bergenbe. Péntek esti indulás munka után, hétfő este visszaút, csak egy nap szabit kellett kivenni. Héfőn késő este indult a gép Budapestre, így három teljes napot tudtunk a városban tölteni.

Szállást nem volt olyan egyszerű találni: olyan hely kellett, ahova este 11-kor is be tudunk csekkolni, és nem iszonyat drága. A P-Hotels Bergenre esett a választásunk. Beszédes volt a 6,5-es átlagpont a booking.com-on, de a fenti paramétereknek megfelelt. A nem iszonyat drága azt jelenti, hogy 3 éjszakára 47.000 HUF-ot fizettünk egy shared bathroom-os, 8 négyzetméteres szobáért.

Este 10-kor landoltunk Bergen repülőterén. A Stockholmból már ismerős Fylbussen reptéri járatával buszoztunk be a városba olyan 20 perc alatt. A szállásig nem kellett sokat sétálni. A recepcióra érve kicsit sokkolt az alattunk dübörgő zene hangereje: a hotel alagsorában egy diszkó üzemel, ahova a helyi tinédzserek járnak bulizni. Konkrétan folyamatosan rezegtek az ablakok. A recepciós biztosított róla, hogy lesz ez még hangosabb is. Olvastam a hely értékeléseiben, hogy ez lesz, készültem is füldugóval, de durva volt élőben megtapasztalni. A szobába lépve kellemes meglepetés ért minket: volt fürdőszobánk, pedig shared bathroomos szobát foglaltam, és a szoba is nagyobb volt az ígértnél. Nem tudom, miért történt mindez, nem is reklamáltunk, inkább örültünk a váratlan kényelemnek.
Johanneskirken
A megérkezés örömére úgy döntöttünk, teszünk egy pici sétát, és ha találunk hangulatos helyet, megiszunk valamit. A szállástól egy köpésre volt a Johanneskirken, azaz Szent János templom. Felsétáltunk a gótikus templomhoz, ami nem meglepő módon zárva volt.
Ez egy asztal
A Baran Caféba ültünk be, kellemes helynek tűnt a kirakaton keresztül: bent félhomály, mécsesek, régies bútorok. Fox egy ír kávét kért, én egy sört - a csapolt helyi elfogyott, savanykás, gyümölcsös sört ittam helyette -, mindezért több mint 8000 HUF-ot fizettünk átszámítva. Elképesztően brutáldrága ez az ország.
Serital
Nem volt opció egy újabb kör kikérése, úgyhogy visszacsorogtunk a hotelbe. Az utca tele volt részeg tinikkel, nem volt egy szép látvány. A szobába persze felhallatszott a dübörgés, így az első éjszakát füldugóval oldottam meg, de alapvetően azért annyira nem volt vészes. Ez az olcsó szállás ára.