2018. november 1., csütörtök

Prágai nyár 2018 - 1. nap

Olyan gyakran megyek vissza Prágába, hogy már nem is tudok értelmes címet adni a prágás posztoknak. Az mondjuk ritka, hogy egy éven belül kétszer is visszatérek, de egyáltalán nem bánom, tetszik a tendencia.

A választások után hamar eldöntöttük, hogy valószínűleg jobban járunk, ha belátható időn belül elhagyjuk az országot, és első gondolatunk Prága volt. Húgék még nem jártak ott, és úgy döntöttünk, elmegyünk négyesben lecsekkolni, mennyire tetszene nekik, ha esetleg oda költöznénk. Hogy tényleg Prágába költözünk-e, az még kérdéses, közben felmerültek más városok is, de pár éven belül megpattanunk nagy valószínűséggel. Mindenesetre a város tetszett húgéknak, és egy kellemes kis nyaralást kerekedett a látogatásból.
Brno a vonatból
Az augusztus 20-as hosszú hétvégét szemeltük ki időpontnak. Vonattal mentünk, ami nekem is új élmény volt, eddig csak busszal vagy repülővel utaztam oda. A Brno utáni szakasz kifejezetten vadregényes volt a fenyőfákkal, dombokkal és alagutakkal. Kint meleg volt, a vonaton ment a hűtés, aminek eredményeképpen majd megfagytunk, úgyhogy nagyon jólesett a kellemes melegbe leszállni a prágai hlavní nadražín.
Petrín park
Szállásunk a szokás szerint a Strahovon volt. Már a becsekkolásnál látszott, hogy tele lesz a város magyarokkal, egy nagy magyar csoport jelentkezett be előttünk, és a recepciós is csodálkozva érdeklődött, nemzeti ünnep van-e Magyarországon, hogy ilyen sokan jövünk. Az épületet, ahol a szobáink voltak, éppen aktívan újították fel kívülről, úgyhogy reggelente a munkásokkal ébredtünk. Szokatlan is volt, hogy nem a szokásos alagsori szobák valamelyiket kapjuk, most az emeleten laktunk  a 12-es épületben, ahol nem is tudtam, hogy adnak ki szobát. A Strahov most is olyan volt, mint mindig: olcsó alvóhelynek tökéletes.
Még egy kis park
Megvacsoráztunk a Restaurant Petrínben, és itt ittunk az első söreinket is. Kis pihenő után nyakunkba vettük a várost. Semmi komolyat nem terveztünk, csak lesétáltunk a hegyről, és bóklásztunk a belvárosban. Húgék konkrét listával érkeztek a megnéznivaló látványosságokkal, ezeket elkezdtük kipipálni.
Pingvinek és Károly híd
Megnéztük a pingvineket a Vltava partján.
Valaki szemeket rajzolt neki
Meg a creepy babákat a Kampa parkban. A babák David Černý alkotásai, az ő szobraival van tele a város. Sokat fel is kerestük a pár nap alatt.
Kampa vízikerék
Elsétáltunk a John Lennon emlékfalhoz, ami megint béna firkákkal és rajzokkal volt tele. Erről fotót se lőttem, annyira érdektelen volt. Pont előtte pár héttel került ki a híres Basky Viktor a vonaton alkotása, de mire mi odaértünk, már nyomát se találtuk.
Vlatava a Károly hídról
A Károly hídról láttuk, ahogy egy érdekes jelenet játszódik a vízen: néhány vízibicikli a tiltás ellenére túlment a bólyákon, és lecsorgott a kis vízesésen, majd próbáltak visszaevickélni. Nem tudom, hogy végül hogyan jutottak vissza, de gyanús, hogy nem úszták meg büntetés nélkül.
Éjszakai vízibiciklizők
A hídon és az óvárosban eszméletlen tömeg volt, alig lehetett haladni. Nem is időztünk sokáig ezeken a helyeken. A Orlojt éppen felújították, így magát az órát nem is láttuk. Azóta visszakerült, de mi még pont lemaradtunk róla.
Óváros tér
Kerestünk egy kellemes helyet a víz partján, ott ittunk meg egy sört, mielőtt visszaindultunk volna a szállásra.
Károly híd éjszaka

Vár éjszaka
A lanovkával jutottunk vissza a Strahovra.