2018. november 14., szerda

11. Intersport Túranap, 21 km

Két éve az Intersport Túranap 21 km-es távja volt az első teljesítménytúrám, igazából ez indított el a sportszerű túrázás irányába. Nem állítom, hogy ez a kedvenc túrám, ez igazi BSI-s tömegrendezvény, ahol olyan szintű szalagozás van szinte méterenként, hogy az teljességgel indokolatlan, de kicsit nosztalgikus hangulatba hoz, mégiscsak ez volt az első. Húggal és Minccel hárman vágtunk neki.
Róka-hegy
Útvonal: Csillaghegy - Róka-hegy - Kő-hegyi bánya - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Egri vár - Kő-hegyi bánya - Csillaghegy
Táv: 21,2 km Szintidő: 8,5 óra Szintemelkedés: 733 m

Az útvonal ugyanaz volt, mint két éve, sőt, az áprilisi Károly Róbert emléktúra is nagyrészt erre haladt. Nagyon nem esett jól újra megmászni a rengeteg lépcsőt a Róka-hegyre, nagyon nem szeretem ezt a szakaszt.
Még egy a Róka-hegyről
Elkezdett esni az eső, és a Kő-hegyre menet nem tudtuk, hogy kerüljük ki egymást a visszafelé túrázókkal és futókkal a murvás, csúszós úton. Az mókás, hogy két éve majd megfagytunk, most viszont rövidnadrágban túráztam, és még így is melegem volt néha.
Aranysárga falevelek
A Nagy-Kevélyre a felmenetel nehéz volt, mint mindig, de rövidebb, mint amire tavaszról emlékeztem.
Nagy-Kevély

Kilátás
Sajnos nem volt verőfényes napsütés, a levegő is párás volt, de így is hangulatos képeket tudtam lőni.
Panoráma
Lebukdácsoltunk a csúcsról, pecsételtünk a Kevély-nyeregnél, majd hosszan ereszkedtünk tovább a köves, sáros, falevelektől csúszós úton az egri vár felé. A romok elérése előtt tettünk egy kitérőt, ahogy két éve is: ugyanazt a meredek, hosszú kaptatót kellett megmásznunk - a különbség annyi volt, hogy most sokkal rosszabbul bírtam, többször is meg kellett állnom, hogy levegőt kapjak.
Egri vár
A várnál újabb EP, de ellátmány nem sok akadt, izotóniás löttyöt ittam dögivel. Pihentünk egyet, aztán nekivágtunk a visszaútnak Budapest felé.
Egri várból kifele
Pilisborosjenőn keresztül másztunk vissza a Kő-hegyre, ahonnan már csak vissza kellett sétálni az iskolához, ahonnan rajtoltunk.
Teve szikla
5 óra 35 perc 10 mp alatt értünk vissza, az utolsó kilométereket már szinte faltuk, valahogy nem éreztük magunkat fáradtnak. Ez az eredmény azért is meglepő, mert csak 3 perccel rosszabb a két évvel ezelőttinél, és most többet pihentünk útközben, és én legalábbis kevésbé érzem magam edzettnek - akkoriban sokat futottam. Az is igaz viszont, hogy két év alatt rengeteget túráztunk, ami nem múlik el nyomtalanul.
A Nagy-Kevély Pilisborosjenő határából
A célban aztán kaptunk mindent: gyümölcsös sör, csoki, banános tejital... mind olyan, ami menet közben jól jött volna, nem a túra után. Persze érthető, hogy nem cipelik többszáz ember után az EP-kre ezeket a dolgokat. Ez a rendezvény olyan volt, mint amilyenre számítottunk: egyáltalán nem volt meg benne a kisebb teljesítménytúrákon átélt egyedüllét a természetben, de hát ezt tudtuk. Az erdő így is gyönyörű volt a sárguló falevelekkel, és csak jobb a szabadban tölteni egy napot, mint bárhol máshol.