2018. június 28., csütörtök

Zürichi magaslatok

Meg merek szólalni németül! Igaz, még óvatosan, de már meg merek. Haladunk, kérem, haladunk.
Templom
Tegnap nem sokat tekeregtünk a városban, munka után megittunk egy sört a botanikus kertben, ami meglepően elhanyagolt hatást kelt, aztán visszasétáltunk az apartmanba megnézni a Svájc-Costa Rica meccset. Ha már Svájcban vagyunk ugye... 
Még egy toronyóra
Ahogy sétáltunk, láttuk, hogyan telnek meg a kocsmák focidrukkerekkel, az utcán is szinte csak piros alapon fehér keresztes zászlóba öltözött emberek jöttek szembe. A meccs után még nagyon sokáig hallottam füttyögést és dudálást és ünneplést a közeli kocsmákból, be kellett csuknom az ablakot éjszakára. Egyébként nagyon régen néztem focit, és bár elismerem, hogy ha történik valami, azt jó megvitatni meg az izgalmas, csak sajnos a mérkőzések idejének 90%-a alatt nem történik semmi. 
Iroda tetejéről
Az a jó az itteni irodában, hogy fel lehet menni a tetőre kávézni. Nem iszonyatosan díjnyertes a kilátás, de azért jól néznek ki a hegyek a háttérben. 
A Käferhegy túloldala
Itt vagyunk már napok óta, de még nem láttam, hogy is néz ki távolról ez a Zürich, mekkora a tó a magasból, és már nagyon idegesített. Mintha be lennék zárva a városba, úgy éreztem magam. Kollégáim ma nem akartak menni sehova, fáradtak voltak. Én nem tudtam volna az apartmanban ülni, úgyhogy elhatároztam, hogy márpedig én felmegyek valahova magasra, mert látnom kell a várost. A közeli Käferbergre esett a választásom, aminek a teteje a google maps szerint a szállástól csak 3,5 km. 
Kukoricaföld és a kilátás
Meló után átvettem a túracipőt, és már indultam is. Szeles, borult idő volt éppen, lógott az eső lába, de az este végére kisütött a nap. Az út a kis utcákon egy idő után egyre meredekebb lett, majd elértem az Obere-Waidstrassét, ami gyakorlatilag az erdős szakasz széle. Elindultam egy erdei úton, de sehol egy teremtett lelket nem láttam, kicsit para volt. Nem kellett sokat mennem, és találkoztam turistákkal és futókkal, nem teljesen elhagyatott a hely tehát. 
Zürich
Tanácstalan voltam, merre is menjek. A google maps nem jelölte az erdei utakat, a hegyen pedig sehol nem volt térkép, így fogalmam se volt, hol kéne a szép kilátást keresnem. Találomra indultam el, és nagyon megörültem, amikor a hegy túloldalán egy búzamezőn lyukadtam ki. Futókkal találkoztam, és arra mentem, amerre ők - a futók szeretnek szép helyeken futni. Nem kellett csalódnom: egyszer csak egy kukoricamezőn túl megláttam a várost. 
Zürichsee
Nem kellett sokat sétálnom, hogy teljes pompájában bukkanjon fel előttem. 
Időzító rulz
A kilátóhely semmi extra, padok és egy kis csobogó, és alig lézengtek ott rajtam kívül. Sokáig ültem és csak bámultam. Az ilyen pillanatokért érdemes felkelni, ezért érdemes dolgozni és szívni, mindenért kárpótol. 
Kifér a fejem bicsiz
Egy kis vadaspark mellett haladt az utam lefelé menet, ott fotóztam ezt a badass kis jószágot, akit holmi kerítés nem állíthat meg. 
Virágoskertek
Odébb a Familiengärten virágoskertjei mellett haladtam el. Egészen hihetetlen, az egész domboldal tele van kis házikókkal és virággal. Ahogy az egyesület honlapján olvasom, vannak területi viták, el is kellett dózerolni kerteket 2006-ban, és épp a kertek elé épül egy bazinagy épület az út túloldalára, teljesen kitakarva a kilátást. 
Újabb templom
Az Obere-Waidstrassén sétáltam újra, szóval mentem egy szép kört. Nagyon tetszik a környék, minden tele van növénnyel, fákkal, padokkal. Sokan futottak erre, lehet én is kipróbálom majd. 
Sok-sok bringasáv
Útközben megint tapasztalhattam, mennyire ki van épülve a biciklis infrastruktúra. Ezen az úton én nagyon csorgattam a nyálam, bárcsak lenne ilyen Magyarországon is - tudom, sose lesz.
Strand - itt fürödtünk
A strandnál kötöttem ki, ott lőttem pár fotót a hídról. 
Napeltűnés
A híd másik oldalán épp eltűnt a nap a toronyépület mögött. 
Vízesés
Innen már csak pár perc séta az apartman. Nagyon elégedett vagyok a kis kalandommal, végre eljutottam kilátós helyre! A séta pedig nagyon jót tett, vágytam már a természetbe, el a várostól. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése