2016. február 10., szerda

Ez történik a szemműtét előtt

Ha lézeres szemműtétben gondolkodik az ember, először talán azt érdemes átgondolni, anyagilag mennyi fér bele. Nagy különbségek vannak ugyanis a különböző eljárások árai között: ami kényelmes és gyors felépüléssel jár, annak az árát nyilván meg is kell fizetni. 

Több helyen is körbenéztem, mire megtaláltam az óbudai Optik-Med Sasszemklinikát. Úgy néztem, hogy árban máshol se kínálják olcsón a műtéteket, viszont náluk van lehetőség részletfizetésre, ami sok helyen nem opció. A műtétet teljes körű szemvizsgálat előzi meg, ez ingyenes, ha online jelentkezik rá az ember vagy kitölti az alkalmassági tesztet. Igazából nagyon bénának kell lenni ahhoz, hogy az embernek fizetnie kelljen ezért.

Feltételezem, hogy máshol is ezek a műtétfajták elérhetők.
  1. PRK - ez a legolcsóbb, a gyógyulási folyamat ennél a leghosszabb: 6 hónap szemcseppezés, műtét után egy hét pihenő, és pár napig kellemetlen érzés lehet a szemnél. Műtét után kontrollra kell menni másnap, harmadnap, egy hét múlva, egy hónap múlva, majd fél évig havonta, végül egy évvel később. Ennél az eljárásnál a szaruhártya felszínén végzik a lézeres kezelést. Ára: 140.000 HUF/szem
  2. FEMTO - duplaannyiba kerül, mint a PRK, de kényelmesebb: másnap lehet menni dolgozni, nincs kellemetlen érzés, 3 hétig kell csak csepegtetni. Ennél az eljárásnál két lézerrel dolgoznak, és a lézer egy védőlebenyt alakít ki, így teljesen érzéketlen területen kezeli a szaruhártyát. Ára: 245.000 HUF/szem
A klinika olyan, ahogyan az ember egy fizetős klinikát elképzel és amit elvár tőle: tiszta, kellemes, ügyfélbarát. A recepciósok kedvesek, az orvos bemutatkozik és mindenről tájékoztat, amit csinál, végig biztonságban érzi magát az ember. Az összes vizsgálat fájdalommentes, kivéve az utolsót, de az is inkább kellemetlen. Pupillatágítót csepegtettek a szemembe, amitől közelre nem láttam szemüveggel. Mikor elég tágnak ítéltetett a pupillám, következett a szemfenék-vizsgálat, ami nem lesz a kedvenc emlékem. Kitágított pupillánál az ember szeme nagyon érzékeny lesz a fényre. Ez a vizsgálat pedig konkrétan arról szól, hogy percekig erős fénnyel világítanak a szembe, és közben az utasításoknak megfelelő irányokba kell nézni. Nem egyszer éreztem azt, hogy ezt nem bírom, azt se tudtam, tényleg arra nézek-e, amerre kérik, mert elvakított a fény és nem éreztem, mozog-e egyáltalán a szemem. Nem volt túl kellemes, de túl lehet élni.

A pupillatágítás hatására aznap közelre nem nagyon láttam, és másnap is óriásiak voltak a pupilláim, bár akkorra már helyreállt a látásom. A legrosszabb az volt, hogy elmentünk vásárolni, és fel kellett olvastatnom foxszal a pici szövegeket, mert nem bírtam őket kisilabizálni, szétfolytak a szemem előtt.

Miután mindennel végeztünk, megkaptam a papírjaimat. Külön kiemelném, hogy nem csak az eredményeket, hanem az orvosi rövidítések jegyzékét is megkaptam, hogy értsem is, melyik eredmény mit jelent. Megbeszéltük a műtét időpontját és a műtétet követő kontrollok időpontjait, valamint a fizetési lehetőségeket, na meg a műtét utáni gyógyulási folyamat velejáróit. Innentől már csak ki kell várni a kitűzött napot. Elég nagy lehet a forgalom, mert leghamarabb 3 héttel későbbi időpontra tudtam volna menni, csak az nekem nem volt jó, így pár nappal későbbra írtak be.

Ahogy említettem, részletfizetésre is van lehetőség, egy kezesre szükség van mindenképpen. Két konstrukció közül lehet választani: vagy ugyanazt az összeget (PRK-nál 13.000 HUF/szem) fizeted 13 hónapig, vagy a kifizetsz egy nagyobb összeget (PRK-nál 49900 HUF/szem), és utána 10 hónapig fizetsz az előbbi megoldásnál kevesebb törlesztőt (PRK 10.000 HUF/szem). Én az utóbbit választottam, jobban megéri. Az én esetem annyiban speciális, hogy mivel határozott idejű munkaszerződésem van, nekem kell vinnem egy adóst magam helyett, plusz egy kezest. Egyikőjük se lehet egy háztartásba bejelentve velem.

Ami még fontos lehet, hogy a műtét után kapok majd igazolást, amivel a háziorvos ki tud írni táppénzre. Szükségem is lesz rá. 

Folyt. köv. a műtét után

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése