2016. február 23., kedd

úristen, ma műtenek

Eljött ez is, pár óra és megműtenek. Nem kifejezetten izgulok vagy félek, inkább izgatottan várom. Remélem nem fog semmi kellemetlen érni, nem fog fájni - bár le leszek zsibbasztva, szóval kétlem, de mivel még sosem lézerezték a szemem, fogalmam sincs, mire számítsak.

Mivel vállaltam, hogy részletesen beszámolok a műtét körülményeiről, elregélem, milyen korlátozások vonatkoznak a műtét előttre közvetlenül.
  • Kontaktlencsét egy hete nem hordok már. Ez lencsefajtánként változó, a napi cseréjű lágy lencsére ez vonatkozik, de ha például olyan lencsém lett volna, ami folyamatosan a szememben van, akkor 3 hete abba kellett volna hagynom a használatát. 
  • Tegnap beszereztem (na jó, foxot megkértem, hogy míg dolgozom+suliban vagyok, vegyen) illatmentes deót, ma ugyanis nem illatozhatok. 
  • Bár ruhát még nem választottam, nem szabad kötött pulcsit vagy gyapjút viselnem ma, mivel ezek szöszölnek és nem móka, ha a műtőt szöszölöm össze. 
  • Alkohol miniböjt. Műtét előtt egy nappal már nem szabad, és utána 3 napig szintén nem. Csudijó volt a tegnapi évfordulós vacsoránkon limonádéval koccintani. :D (sebaj, farsangon ittam előre is erre a 4 napra. Pénteken meg ihb, aznap már szerintem lehet.)
  • Hajmosás. Muszáj ma hajat mosnom, mert műtét után egy hétig nem lehet, nehogy samponos víz érje a szemem. (Be akarok szerezni egy úszószemüveget, nem hiszem el, hogy azzal ne moshatnék hajat.) Amit kicsit nem értek, hogy illatos parfümöt nem használhatok, a samponra viszont nincs korlátozás e tekintetben. 
Műtét után egy hét, mire használhatóra beáll a látásom, azon jobban aggódok, hogy addig mennyire látok majd. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése