2016. február 8., hétfő

London - day 04

Winter Wonderland! Újabb látványosság, amit még az utazás tervezgetése közben szúrtam ki. Először a metropolban akadt meg a tekintetem egy képen, amin jégszobrok voltak láthatók azzal a felirattal, hogy megnyitotta kapuit a Hyde parkban a Winter Wonderland. Utánaolvastam, és kiderült, hogy konkrétan a Magical Ice Kingdomról van szó, ami külön belépős attrakció, nem is kifejezetten olcsó, de én mindenképpen látni akartam. A honlapon azt javasolták, foglaljunk előre időpontot és vegyük meg a jegyeket, így kerüljük el a tömeget, úgyhogy péntek délután 3-ra szóló jegyekkel érkeztünk.

Nekem már maga a tény, hogy a Hyde parkba megyünk, az is elég bizsergős érzés volt. Az, hogy egy giga karácsonyi vásár is lesz ott, az egy hatalmas pirospont volt emellé. A(z egyik) bejáratot simán megtaláltuk, kértünk térképet a jegyeladós lánytól, és megindultunk. Maga a Wonderland ingyenes, csak bizonyos szolgáltatások kerültek pénzbe, mint a korcsolyázás, az óriáskerék, vagy az ice bar. Ez utóbbit kihagytuk, de pár héttel később Prágában volt hozzá szerencsénk.


Nem sokat nézelődtünk első körben, megkerestük az ice kingdomot. Kicsit korábban értünk oda, mint 3 óra, ami utólag nagyon jó döntésnek bizonyult, ugyanis mi még kényelmesen végig tudtuk nézni a szobrokat, nem volt nagy sor a fotósnál, de pár perccel később elöntötte a tömeg a helyszínt.

A mókus igen népszerű motívum volt
Miután leadtuk a jegyeket és betessékeltek az előtérbe, mások példáját követve elkezdtünk rendesen felöltözni: sapka, sál, kesztyű. A -8 az -8 fok, ezen a hőmérsékleten tárolják a jégszobrokat. Ahogy beléptünk, meg is csapott a jeges levegő. Az első pillantásra látszott, hogy egy alapvetően hangulatos, de iszonyatosan felülárazott látványosságra érkeztünk. A jégszobrok szépen kidolgozottak voltak, de én arra számítottam, hogy sokkal több lesz belőlük. Fél óra alatt végig lehetett járni a kiállítást, bár az is igaz, hogy ennél több időt abban a hidegben egyébként se nagyon lehet eltölteni. A szobrok témáját se nagyon értettem, nem vágom, miért jó az, ha félelmetesnél félelmetesebb goblinokat mutogatnak a háromszázadik ugyanolyan mókussal. Mindezek ellenére én baromira tudtam élvezni, elvarázsolt minden egyes szobor, de valahol mélyen tudtam, hogy ez a látványosság alapvetően gyerekeknek szól, mi vagyunk csak ilyenek, hogy ezt a tényt leszarjuk. Én beálltam a sorba a gyerekek közé és lecsúsztam a nagycsúzdán, és ilyen jót még sose csúsztam. :D


Ha akartad és megvártad, amíg az előtted levők végigszerencsétlenkedik, rólad is készített a kihelyezett fotós képeket. Ez úgy ment, hogy a kijáratnál a pultos lányok a képedbe tolták a már kinyomtatott fotókat, hogy tessék, meg lehet venni. Ha már egyszer ki van nyomtatva, a francnak van kedve otthagyni. És ha már a kettő 10 font, az egy meg 8, akkor nyilván megveszed mindkettőt, mondván, hogy azon a két fonton már nem múlik. A fotós meg szerintem gyűlöli a munkáját és az a hobbija, hogy minél borzalmasabb pillanatukban kapja el az alanyait, mert esküszöm, nem nehéz rólam értelmes képet csinálni, na neki nem sikerült. Mindegy, van két iszonyat giccses előnytelen kép rólunk az ice kingdomból. :D

Csodás :D
Igazából a bent töltött fél óra után menekültünk is kifele, és bár addig azt hittem, hűvös van kint, szabályosan melegnek éreztem a kinti időt. Még szegény fotóapparatom lencséje is megsínylette, full bepárásodott, féltem is, hogy úgy marad.
ezek a manók nagyon félelmetesek voltak
most nem?
Gandalf, te vagy az?
még jéglánca is van a trollnak
A délután további részében végigjártuk a vásárt és meg kellett állapítanunk, hogy valójában az oktoberfest londoni kiadásában járunk. A legtöbb játék, amire fel lehetett ülni, német felirattal hirdette magát.

Igazi karácsonyi hangulatba hoz a sugárban vért fröcskölő fa.
Az meg a másik, hogy bár a wonderland egy része tényleg tüneményes karácsonyi vásár volt, a másik valami nagyon morbid: kísértetkastélyok, vért síró fák, a karácsonyi hangulat garantált.

A kakukk és a bajor férfi gigaszobra. Mozogtak és énekeltek. Igazi WTF élmény.
Volt azért magyar vonatkozása is a dolognak, a kürtős kalács népszerű helyszínnek tűnt. Egyébként nyilván minden borzasztó drága volt.
Nem ettünk itt, minek? Itthon bármikor vehetünk lángost meg kürtős kalácsot is.
Majdnem elcsábultunk egy sörre vagy forralt borra, de megláttuk, mennyibe került egy kis pohár, és úgy döntöttünk, inkább kihagyjuk.

karácsonyfa
Mikor meguntuk az egész forgatagot, kisétáltunk a parkból és a Buckingham palota felé vettük az irányt. Odafele a legnagyobb felfedezés számomra az volt, hogy feltűnt, hogy nem csak járda és autóút vezet arra, hanem konkrétan homokkal felszórt lovassáv is! Wow.

Fox és a palota
Nekem a palota volt csalódás, ha lehet ilyet mondani. Valamiért azt hittem, nagyobb, és több része nyitott a turistáknak. Belegondolva nem is értem, miért hittem ezt. Ja és őrségváltás is elég ritkán van, napjában talán egyszer, mi pedig este értünk oda, szóval tök esélytelen lett volna látni egyet.

Jobb ötletünk nem lévén elindultunk gyalog az Elisabeth Tower felé. Útközben egy padon elmajszoltuk a lidlis péksütijeinket, és azon elmélkedtünk, mit is csináljunk. Abban maradtunk, hogy vacsorázunk a Victorián felfedezett hamburgeres helyen, aztán buszozunk egyet. Egy sörrel és hamburgerrel később már fent csücsültünk egy double decker felső szintjén az első ülésben. Vááá, annyira zseniális volt! Nem is volt kedvem leszállni. Nem volt konkrét célunk, egy random buszra ültünk fel. Elmentünk x megállóig, ahol már látszott, hogy eléggé eltávolodtunk a belvárostól, aztán visszabuszoztunk. Lehet, nem nagy dolog, nekem mégis az volt, hiszen kis gimis korom óta akartam ilyen buszon utazni. ^_^

A buszos kalandot követően visszavonatoztunk a szállásunkra, hogy a másnapi családi kirándulásra időben fel tudjunk kelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése