2016. november 23., szerda

30/18

Túl vagyok a félidőn. Továbbra is jól elvagyok. Nincs sóvárgás, rendületlenül iszom az alkoholmentes sört és az almafröccsöt. Nem kerülöm a kocsmázós alkalmakat, sőt, érdekes módon az elmúlt hetekben gyakrabban járok vendéglátóipari egységbe,. Az ismerősök is elfogadták, hogy nem iszom, általában támogatást kapok, nem értetlenséget.

Sörben a Dreher 24 vezet toronymagasan, eddig ez az egyetlen alkoholmentes sör, amit kóstoltam és nincs utóíze. Az alkoholmentes Soproni elmegy, bár van egy elég kellemetlen utóíze, meg lehet szokni. A Gösser viszont ihatatlan. Ami hatalmas csalódás volt, az az Erdinger búzasöre. Úgy megörültem, hogy mégiscsak ihatok búzasört az absztinencia alatt! Meginni megittam, de bár ne tettem volna. Köze nincs a búzasörhöz, borzalmas az íze. :( 

Kíváncsiságból beléptem a száraz november témájában szerveződött zárt facebook csoportba, de az a hely inkább nyomasztó, mint lelkesítő. Szerencsére kiderült, hogy jobban bírom ezt az egész no alkohol dolgot, mint hittem: nem nézem nyálcsorgatva a söröket a hűtőben, nem érzem, hogy megpusztulok egy korty borért, vagy hogy egy jó feles nélkül nem is élet az élet. A csoport tagjainak nagy része viszont szenved, nehezen tart ki, egy-egy fárasztóbb/nehezebb nap után sokan úgy érzik, járna az a kis pia és kell is, hogy ellazuljanak. El kell terelniük a gondolataikat és valami pótcselekvést találniuk. Egyrészt azt érzem, hogy én nem vagyok akkora veszélyben, mint gondoltam, messzebb vagyok az alkoholizmustól, mint hittem; másrészt látom, miért nem kéne hetente többször innom. Ha már a napi rutin részévé válik a pia, akkor vége, arról már nem lehet lejönni, vagy csak hatalmas szenvedések árán. Függő pedig nem akarok lenni. 

Így a félidőn túl azért azt is elismerem, hogy időnként unom már ezt a nem ivást. Néha nagyon macerás. Ha új helyre megyek találkozni valakivel, előre ki kell derítenem, milyen alkoholmentes italt árulnak, fontos szempont lett ez a tényező. És néha úgy elkortyolnék egy jó szilvás kézműves sört! 

Az már egészen biztos, hogy át fogom gondolni az alkoholizálást a száraz november után. Elképesztően jó érzés másnapok nélkül élni, józannak lenni, nagyokat aludni és nem kitikkadni a szomjúságtól hajnalban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése