2016. november 8., kedd

száraz november

Száraz november néven indította el a Kék Pont Alapítvány a kezdeményezését, ami a mértékletesség fontosságára hívja fel a figyelmet. A szabály nagyon egyszerű: egy hónap alkohol nélkül. Facebook esemény itt

Amikor először megláttam az eseményt, legyintettem. Mármint az ötlet tetszett, de nem gondoltam, hogy én is belevágok. Pedig vannak problémáim az alkohollal, kár lenne tagadni. Ha lemegy egy korsó sör, akkor utána még lazán lemegy néhány. Egyszerűen imádom a sör ízét, és ha megittam egy korsóval, akkor még többet és többet akarok inni, hiába tudom, hogy nem kéne. Ez van egy héten egyszer. Emellé ha bárkivel összeülünk beszélgetni, biztos, hogy kocsmában találkozunk. És néha egy fárasztó nap után tök jól esik otthon elkortyolni egy doboz sört. Azért nem minden nap iszom, de 2-3 alkoholos alkalom szokott lenni egy héten. És a kezdeményezés pont az olyan embereknek szól, mint én.

Úgyhogy osztottam-szoroztam, és úgy döntöttem néhány nap gondolkodás után, hogy legyen. Ártani nem fog, és ha nem bírok ki egy hónapot, az elég súlyos visszajelzés. Ha kibírom, azért a szervezetem is hálás lesz, és hátha a jövőben csökken az alkoholfogyasztásom. Annyit csaltam, hogy a múlt szombati halloween bulin még ittam, úgyhogy én november 6-án kezdtem, és december 5-ig tart a zéró tolerancia.

A harmadik napnál tartok jelenleg, ami lássuk be, nem nagy cucc. Mégis tiszta büszke vagyok magamra, mert a heti söradagom nagy része keddenként, a lányokkal való találkozókon fogyasztódik el, és ma megálltam, hogy ne így legyen. Munkából való indulás előtt volt egy pánikszerű mélypontom, amikor úgy éreztem, hogy hülyeség ez az egész, mi az, hogy elmegyek barátnőzni és nem iszok sört, minek találok ki ilyen hülyeségeket, és egyébként se bírom ki. Szerencsére egy fél óra alatt lenyugodtam, elöntött a zen, hogy igen, ezt vállaltam, végig is fogom csinálni, és bizony, sör helyett mást fogok inni. 

Így is lett. Az almafröccs tökéletes pótléknak bizonyult: hideg, szénsavas, és ugyanúgy lehet kortyolni, mint a sört. Persze, nincs söríze, de most valahogy nem is hiányzott, elég finom volt. Lehet, hogy nem is az a lényeg, hogy sört igyak ilyenkor, hanem csak legyen előttem valami, amit kortyolni lehet. Mindenesetre teljesen jó volt így is az este, annyi, hogy józanul értem haza és még tudok értelmes dolgokat csinálni (mint most blogolni). És a kedvenc kocsmámból se dobtak ki vagy röhögtek ki, csak nagy megdöbbenés volt az első reakció a nem ivásom tényére. 

Nem akarom elbízni magam, mert lesz még kihívás bőven, mint a pénteki csapatépítő vagy a szombati házibuli, de az első akadályt jól vettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése