2016. december 12., hétfő

Fotografiska

Csütörtök este már nem bírtam magammal, meló után elindultam múzeumozni. A csapatból senkinek nem volt kedve bemenni a városba, úgyhogy egyedül mentem. Az egyetlen olyan múzeum, ami aznap sokáig nyitva volt, az a Fotografiska, azaz a "fotómúzeum". Nem igazán múzeumról van szó, ez egy közösségi tér és művészeti központ, ahol például fotós tanfolyamokat is tartanak. Valószínűleg emiatt van nyitva meglepően sokáig: este 11-ig, de vannak napok, amikor hajnal 1-ig. 

Eljutni a helyszínre nem volt túl bonyolult, egy átszállás metróval, de sikerült a megálló másik felén felmennem és kavarognom egy kicsit a környéken, mire célirányba fordultam. Örök hála a google maps-nak és a GPS-nek, amik internet nélkül is működtek. A Katarinahissen környéke fel van túrva, és már szinte átcsalingáztam a Gamla Stan szigetére, mire megtaláltam az utat. Annyira nem egyértelmű elsőre, pláne hogy le kell lépcsőzni, átvágni egy buszpályaudvaron, és utána jut ki a partra az ember, ami egyenesen a múzeumhoz visz. 

Fancy ruhás emberek gyülekeztek a bejáratnál, mikor odaértem, néztem is, jó helyen járok-e. Mint kiderült igen, csak az egyik teremben zártkörű rendezvény volt. Mindenki öltönyben, kiskosztümben, én meg beestem munka után fáradtan, hátizsákkal, turistásan. :D 

120 SEK a felnőttjegy, készpénzzel nem lehet fizetni, csak kártyával. Ottjártamkor négy kiállításra tudtam bemenni:
  • Diesel advertisement 1991-2001 "Finally it all makes sence"
    Erre bemegy az ember és végigkuncogja. Vagy mert tényleg vicces, vagy mert szatirikusan cinikus. Néha meg a két kuncogás között elkomorodik, úgy arconvágja egy-egy reklám üzenete.
  • Martin Bogren: Italia 
    Lágy és elegáns. Annyira szépek ezek a fotók, hogy percekig tudtam nézni némelyiket. Magát a szépséget sugározzák, teljesen az én ízlésem. Örültem is, hogy végre, végre, valami, amit teljesen a magaménak tudok érezni.
  • Charlotte Gyllenhammar: Night
    Ha Bogren tetszett, akkor Gyllenhammart imádtam. Nézed a műveit, és felrobbansz, annyira gyönyörűek! A kedvencem az az installáció volt, ahol egy lángoló ruhájú nő forgott és szalad a falra vetített képen, egyszerűen gyönyörű! Képek belőle itt
  • Spirit for Change
    A Hand in Hand szervezet indiai munkásságának egy szeletét mutatja be, ezek klasszikus értelemben vett szép képek: szépek a színek, a beállítások, a hangulat. 
A shopban még vettem egy objektívnek kinéző bögrét, majd azzal a tudattal indultam haza, hogy zseniális helyen jártam. Charlotte Gyllenhammar munkásságába pedig beleszerelmesedtem, itt van még pár zseniális kép tőle.

http://www.artnet.com/artists/charlotte-gyllenhammar/olydnad-jlvaWu3gC_aubT8thLhZAA2
http://scandimood.se/category/fab-swedes/charlotte-gyllenhammar/
http://www.vlt.se/kultur/gyllenhammar-pa-plats-i-vasteras

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése