2016. december 7., szerda

gamla stan

Nagyon nyomasztó úgy felkelni, hogy tudod, mindjárt reggel 8, de kint még kvázi sötét van. Üdv Svédországban, itt ez a módi. Fél 9 körülre világosodik ki rendesen, néha mintha látnád is a napot, mert amúgy nem igazán emelkedik fel a horizontól, aztán délután 3 felé elkezd sötétedni. Természetesen a "napos" órákat az irodában töltjük tréningen. Igencsak depresszív.

Két tréningnapon vagyunk túl, eddig vegyesek az élmények. Van, ami tök hasznos, de van, amiről ordít, hogy nem tudtak jobbat kitalálni és töltelék bullshit. A svéd kollégák kedvesek, tegnap együtt ebédeltünk velük, érdeklődőek voltak. Azt mondjuk nem tudtam hova tenni, hogy valahányszor felém intéztek kérdést, kínosan ügyeltek rá, hogy megvárják, amíg bekapom a falatot, és csak utána szólítottak meg, nehogy értelmesen válaszolni tudjak. :D Az iroda egyébként jól felszerelt, látszik, hogy HQ. Ja, egy full magyar nevű néni adta ki a belépőkártyáinkat, aki magyarul amúgy nem beszélt, érdekes. Ha már magyar, akkor még elmondom, hogy csabai kolbászt is láttam a helyi szupermarketben. Mindenhol ott vagyunk!

Tegnap kipróbáltam a konditermet. Kissé félve közelítettem meg a futópadot, használtam ilyet életemben vagy kétszer, azt is csak poénból kb. Egész hamar rájöttem a működésének titkaira, majdnem egy órát futottam. Határozottan unalmasabb, mint a szabadban futni, viszont nagyon hasznos látni a tempómat. Érdemes lenne otthon is futópadoznom néha. 

Futás után becsatlakoztam a konyhai iszogatásba a kollégákkal. És igen, ezúttal igazi sört ittam, letelt a száraz novemberem. Sejtettem, hogy nem lesz egy egetrengető élmény újra inni, nem volt tűzijáték, de jólesett, és meg kell állapítanom, hogy a svéd sörök finomak. 

Ma este végrevégre a városban jártam. Barbi kolléganőmmel szereztünk reskasse kártyát a tömegközlekedéshez. Maga a kártya 20 SEK, minimum 100 SEK-et kell rátölteni. Egy út a városba 25 SEK. A feltöltős módszer a legolcsóbb, szóval érdemes kiváltani a kártyát. Metróztunk, és egy átszállással jutottunk el a Gamla Stanra, Stockholm óvárosába. Elképesztően bűbájos és aranyos! A házak mesébe illőek, színesek, keskenyek, minden karácsonyi fényekkel díszítve, mindenhol macskakő és régi utcai lámpák, tényleg olyan, mint a mesekönyvek rajzain. 
Utcácska

Fények
Jávorszarvasok fényből!(Ez nem az óváros, hanem a metrómegálló)
Indokolatlan kirakat
Mint a mesében
Karácsonyi fények
Szobor 
Viking


Macskás díszsor :D 
Tökéletesen indokolatlan volt, hogy a karácsonyi vásár zárva volt, mire odaértünk. Pedig forralt bort akartam inni. :( Utánanéztem, este 6-kor zárnak. Wtf? Nem értem a logikáját, illetve ahhoz vagyok szokva, hogy otthon késő estig nyitva vannak a bódék a vásárban. 
Metró
A séta után már csak ágyban fetrengeni volt kedvem, elfáradtam. Nagyon szeretném már világosban is látni a várost, de erre hétvégéig nem kerül sor. 

A hotelben viszont történt egy katasztrófa. :( A takarítónők benyúlták a plüssoroszlánomat. :( Valszeg az ágyneműhuzattal elvitték - nem értem, hogyan lehettek ilyen bénák. Már reklamáltam a recepción, holnap megnézik, ma már nem voltak ott a takarítók. Nagyon ajánlom, hogy meglegyen, mert nem először utaztattam és eddig sehol nem tűnt el, és ne menjen szobalánynak, aki elviszi a vendég holmiját. Nyomik. 

Drukkoljatok, hogy előkerüljön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése